Mattias Hansson

Mattias Hansson föreläser om allt du skulle vilja lära av rymden men varit för skraj för att fråga om.

Äntligen kan varenda kotte begripa vad är för nytta med rymden! I hundra år har allt som har med rymden att göra varit som ren, ja – ”raketforskning”. Men den tiden är förbi och den rika kunskapen rymden ger oss är nu äntligen tillgänglig för oss alla. Och det kan du tjäna en massa på!

Entreprenören Mattias Hansson har tillsammans med astronauten Christer Fuglesang och rymddesignern Cecilia Hertz startat företaget I.S.A.A.C. Namnet – I.S.A.A.C. – för inte bara tankarna till en världsberömd vetenskapsman (som hade en del att säga om gravitation). Förkortningen förklarar tydligt vad det nya aktiebolaget gör: International Space Asset Acceleration Company.

I.S.A.A.C. hjälper företag och organisationer att hitta kunskap ämnad för rymden för att driva förändring på jorden. Genom att matcha befintlig avancerad rymdforskning med angelägna och aktuella behov hos företag och organisationer skapas nya affärsmöjligheter. Det finns redan otaliga exempel på denna kunskaps-transformation, inom områden som medicin, miljö, transport, kommunikation, hållbarhet, underhållning och industri, etc.

”Inte sedan den digitala revolutionen i början av 1990-talet har jag känt att det håller på att hända något som kommer förändra sättet vi alla lever på. Vi kan putta den här planeten framför oss, i rätt riktning, med hjälp av den enorma hjärnkraft som läggs på att utforska rymden”, säger Mattias Hansson, VD och grundare till I.S.A.A.C.

Företag och organisationer har mycket att lära från de metoder som används för att genomföra utmanande rymdforskning. Här finns något för alla: ledning, marknad, personal, sälj, teknik, ekonomi, och mycket mer.

Men du behöver någon som förklarar och som också förstår de utmaningar som företag och organisationer på jorden står inför. Och här är han, Mattias Hansson, som kan översätta rymdens möjligheter till praktisk nytta för alla på jorden.

Dessutom håller rymdbranschen på att bli en 1 Trillioner USD-industri (innan 2040, enligt bl.a. McKinsey).  Så även om du skulle vilja så har du inte råd att avstå rymden. Låt Mattias Hansson agera som din instegs-raket i denna spännande värld.

Du ska anlita Mattias Hansson när du/din verksamhet vill:

  • Bli inspirerad att öka innovationstakten i ditt företag/organisation.
  • Förstå den viktiga nyckelkunskapen till all ständigt föränderlig teknik.
  • Framtidssäkra Ledarskap, Medarbetare, Sälj och Marknadsföring.
  • Få konkreta tips på hur du kan implementera AI i verksamheten/affären.
  • Skapa bättre relationer bland medarbetare och kunder.

Mattias Hansson kan skräddarsy sina upplägg utifrån era behov och önskemål. Här ser du några exempel på hans föreläsningar:

–       3 bra skäl till varför du behöver bry dig om rymden (lönsamt, hållbart)

–       5 viktiga lärdomar från ledarskap i Rymden (inget får gå fel!)

–       5 ovärderliga tips för att sätta ihop vinnande team (*måste* funka i rymden)

–       7 användbara tips från rymden: Ledar- och medarbetarskap i ständig förändring.

–       7 viktiga anledningar till varför du också måste använda Artificiell Intelligens.

Missa inte Mattias nya succéföreläsning ”3 bra skäl till varför du behöver bry dig om rymden”:

Det som händer inom rymd-nära utveckling just nu är närmast att likna vid vad som hände när internet bröt igenom från något-för-de-få till något-för-alla under 1990-talet. Precis som då är det *just nu* relevant för alla organisationer och ledare att hålla sig uppdaterade och sätta sig in i hur utvecklingen kommer att påverka just den egna verksamheten, och vad det finns att tjäna på det! Låt Mattias guida er med van hand.

Ur innehållet:

–       Så var det: FÖRR var rymden bara för de som höll på med rymden.

–       Så är det: NU är rymden för alla oss andra, för att vi vill och för att vi måste.

–       Så blir det: FRAMTIDEN är redan här och rymden ger även Dig möjligheter.

Mattias Hansson föreläser också om:

–       Så utvecklar och förädlar ditt befintliga Varumärke. (Mattias gjorde just det med till exempel ABBA The Museum, Hyper Island och Nation Branding för den svenska paviljongen vid världsutställningen EXPO 2020 i Dubai).

–       Skriv väl så hörs du bättre – rubriken gör (mycket av) jobbet. (Mattias Hansson är i grunden journalist och vet hur man sätter rubriken som får läsaren/användaren att bli intresserad av resten – viktigare än någonsin).

–       Experimentera Mera! Med hjälp av tallkottar och stickor bygger vi det som vi trodde var omöjligt. Skojig övning, baserad på teorin om rapid proto-typing. (Övningen är genomförd med bland annat Ericsson, Utrikesdepartementet, AstraZeneca, Volvo Cars, Essity, LKAB, med flera)

Alternativa talare

Charlotte Mattfolk Ari Riabacke


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/mtgruppe/ExtraDomains/talkingminds.se/wp-content/themes/talking-minds/parts/speaker-content.php on line 116

Sök tillgänglighet

ÅÅÅÅ streck MM streck DD

Vill du veta mer? Hör av dig, så diskuterar vi lösningar.