Carl-Johan Schultz

Carl-Johan Schultz, med över 15 års erfarenhet i kommunikationsbranschen, är en välrenommerad och uppskattad föreläsare och inspiratör. Som tidigare anställd på ledande byråer som Forsman & Bodenfors, TBWA och McCann, har Carl-Johan skapat en imponerande karriär. I sin nuvarande roll som strateg och rådgivare på impact-byrån Doings, specialiserar han sig på hållbarhetsfrågor och omställningsarbete. Carl-Johan Schultz är också medförfattare till boken ’Hållbariseringen’, tillsammans med Mikael Botnen Diamant, som erkändes som Årets Marknadsföringsbok 2022.

Carl-Johans föreläsningar är kända för deras unika kombination av djupgående kunskaper i kommunikation och hållbarhet. Hans förmåga att väva samman fakta och insikter med humor gör hans presentationer särskilt engagerande. Med en tydlig och genomtänkt röd tråd, guidar han sin publik genom hur man effektivt kan hantera sitt varumärke och kommunikation under en era av hållbarisering. Dessa presentationer erbjuder värdefulla insikter för alla som är intresserade av hur man kan förbättra sitt företags hållbarhetsarbete.

Några av områden och ämnen som Carl-Johan föreläser om är:

  • Hållbariseringens möjligheter och utmaningar
  • Dilemmat greenwashing vs greenmuting och fallgropar att undvika
  • Effekterna av rätt och lagom hållbarhetskommunikation
  • Intressanta och bra case och exempel
  • Sju gyllene principer för hållbarhet och kommunikation

Carl-Johan Schultz erbjuder även föreläsningar tillsammans med sin medförfattare Mikael Botnen Diamant, där de båda delar med sig av sina insikter och erfarenheter. På deras föreläsningar blandar Carl-Johan och Mikael konkreta råd med humor för att visa hur företag kan omvandla utmaningar till möjligheter inom hållbarhetsarbetet. Genom att dela med sig av exempel från sitt dagliga arbete med olika bolag, erbjuder de nya perspektiv, insikter och en djupare, mer omfattande och nyanserad förståelse för vad som krävs för att lyckas inom hållbarhetsområdet.

Under föreläsningarna blir det tydligt varför roller som hållbarhetschefen Desirée och säljchefs-Johan är kritiska i omställningsprocessen. De delar även strategier för hur man hanterar utmanande situationer, exemplifierat genom ”den arga fransmannen”, vilket bidrar till en effektivare kommunikation och implementering av hållbarhetsstrategier. Behöver du inspiration och mer förståelse för hållbariseringen är detta par en given succé!

Mikael Botnen Diamant | Gustav Stenbeck | Catarina Rolfsdotter-Jansson


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/mtgruppe/ExtraDomains/talkingminds.se/wp-content/themes/talking-minds/parts/speaker-content.php on line 116
"Hållbarhetsproffsen Mikael Botnen Diamant och Carl-Johan Schultz skruvade upp både tempo och skratt under sitt framförande".
Maria Floxner AffärsUTtrymmet

Sök tillgänglighet

Carl-Johan Schultz

ÅÅÅÅ streck MM streck DD

Vill du veta mer? Hör av dig, så diskuterar vi lösningar.