Tusentals människor har skrattat och känt igen sig när Kjell Dahlin föreläst om kommunikation, självledarskap, beteendemässig storytelling och attityder. Med slagkraftiga berättelser ur vardagslivet målar han bilder som alla kan ta till sig.
Kjell är en inspiratör som menar att vi snarare kommunicerar med handlingar, beteenden och attityd än med ord. Kjell brinner för det goda mötet, oavsett om det är med en kollega, kund eller annan medmänniska. Han visar konkret hur den enskilde medarbetarens beteende och attityd har förmågan att stärka varumärket bättre än vilken reklamkampanj som helst. På ett högst personligt, intelligent och humoristiskt sätt föreläser Kjell om kundvård, bemötande, attityder, inställning, ”storytelling”, retorik och kommunikation.
Med en bred bakgrund från områdena service, försäljning, marknadsföring och HR har Kjell Dahlin många erfarenheter att ösa ur. Sedan hans bok Popretorik – upplevelsekommunikation som övertygar vann ett hedersomnämnande i tävlingen ”Årets Ledarbok” har hans dagar alltmer fyllts av föreläsningar och workshops inom de ämnen som ligger honom varmast om hjärtat; kundbemötande, attityder, service och upplevelsekommunikation. Sedan dess har hans bägge böcker Attitydbarometern – hur du attitydboostar dig själv och andra! och Du är en storyteller – vare sig du vill eller inte! utkommit.
Kjell Dahlin är fil. kand. i retorik och har över 25 års erfarenhet av kommunikationsfrågor i näringslivet. Han har stått på scener som Cirkus, Svenska Mässan och Oscarsteatern. Han har även talat på både svenska och engelska i länder som Danmark, Norge och Ungern.
Förslag på föreläsningar med Kjell Dahlin
- Ett varumärke blir aldrig starkare än dess medarbetares handlingar & beteende
- Mönster eller monsterbeteende?
- Attitydbarometern – hur du attitydboostar dig själv!
- Möter du med eller motmänniskor i din vardag?
- Storytelling – lönsamma berättelser
Sagt om Kjell Dahlin
Arbetar du med service i någon form kommer föreläsare Kjell ge dig nyttiga insikter och många skratt. Han är ett måste om du jobbar med service!” – Jan Wärmlind, Business Consulting Director, GENESYS
”Föreläsare Kjells budskap handlar om insikten att det vi i framtiden säljer inte är tjänster, det är känslor!” – Barbro Ronnedahl, Customer Service Manager, VIASAT
”Kjell visar hur viktig attityden är som ett strategiskt kommunikativt verktyg då man vill nå fram, beröra och övertyga en målgrupp.” – Bassam El Mattar Sverigechef, FRITIDSRESOR
Alternativa föreläsare